Älvkarleby | Sjöfiske i älven

Nisse och jag hade bestämt oss för att åka till älven idag för att om möjligt klara av att landa någon öring. Jag kikade på Vattenfalls
hemsida på ditvägen och den visade på flödet 86 kubik vid tio-tiden. Den vattenföringen är svår att bemästra, så jag valde Hunsen och lite drag-kastande. Sonen hade sitt spö med också, och envis som den lille mannen (deklarerade "kan själv") är så  lyckades han komma på hur han  skulle göra när man kastar. Flera av kasten lyckades han få iväg en bit ut
från stranden, och lyckan i hans ögon gick inte att ta miste på. Korvgrillning och middagslur för smolten och sedan somnade han i vagnen. Jag och Mackan nötte på med våra drag, idag var det mest botten som fastnade på våra krokar. När klockan var runt två på eftermiddagen hade vi fått nog och vi for hem. Nisse och jag for förbi Kungsådran och kollade på fisk som hoppade,  men  det skådespelet är nog över för i år. Nu blir det jobbarhelg för mig så inget fiske.Skicka mer än gärna rapporter om ni är ute och fiskar under helgen!
(070 3601402 eller
tony.berggren@gmail.com

/Tony

Kommentarer