Älvkarleby | Ett par timmar vid en gråkall älv ..

Foto: Christoffer Makaronen Makaroff



Har en helg med arbete framför mig så suget att komma ut och blöta linan var stort den här gråkalla november fredagen. Mötte Stor-Vreta Pelle på Hällen, snorhalt och för hårt vatten fick oss att byta fiskeplats. Pelle och Makaronen gick ner till pumpen och jag stannade vid fasta. Det tog bara ett par kast innan jag var i fisk, en felsmäll men som släppte ganska omgående. En inte alltför lång stund senare så hade jag åter hugg, och en firre på 1,7 kg hade bitit över draget. Fiskade från 11:0 till 14:00,på den tiden satte jag tillbaks två sprallisar också, samt hade ett par hugg. För övrigt var det riktigt grym vattenföring idag, låg strax över 300 kubik under den tid jag fiskade. Nu blir det jobba över helgen men vi kör igen till veckan!

Kommentarer