Pimpelfiske | Personbästa med flera kilo!

I dag åkte jag och David till Hubo-långsjön ifrån Söderhamn. Vi åkte vid 6 tiden, vi började fiska ca, 8 -8,30 på ett rätt ofiskat ställe.
Där missade jag en fisk och fick en liten på 1,1 kilo..
Sedan gick det ca 1 timme innan vi bytte ställe på sjön.


Och där satt vi i två timmar utan känning, men rätt vad det var så small det och spolen bara stod och spann!E
fter ett mothugg satt fisken där och det kändes som att ha ett levande träd på, fighten gick fram och tillbaka. När fisken närmade sig hålet fick jag övervarvning på rullen och det blev lite oroligt...Inte nog med det så gick spöt av i samma veva, så jag fick fatta snabbt beslut om att jag inte kunde släppa iväg fisken igen för då  skulle den var förlorad...

Men med turen på min sida lyckades jag få upp den i första försöket och nytt personbästa var ett faktum! Fisken vägde hela 5140 gram, jag kunde inte tro mina ögon... Och vips så hugger det för David, han fick en en fight upp en båge på 1,6 kilo, riktigt kul att båda fick fisk tycker jag.Ca 1 timme efter rekordfisken var klockan 14-15 och då åkte vi hem nöjda och glada!

Skitfiske på er där ute! / Victor G








Kommentarer