Kusten | Underbar förmiddag vid sandbankarna

 
 
I dag var det premiärfiske för mig vid kusten, likaså för mina efterlängtade fiskekompisar PG och Pelle. Jaja, Mackan som också var på plats är ju också en fiskepolare men vi har ju setts under vinterns ismetesturer. Vid halv tio så parkerade jag bilen och på plats var redan Mackan. Vi tog våra fiskeprylar och vandrade ner till havet, döm om min förvåning när vita kanter tornade upp sig intill vattnet men det visade sig vara is - och snöfritt direkt intill strandpartiet så det var inga som helst problem att fiska efter sträckan.


Mackan och jag fiskade av sträckan närmast fabriken men efter en lång stunds kastande i solfjäders form så fortsatte vi att fiska oss bortåt udden som vätter mot badet. Där fortsatte vi fisket men dessvärre inte ett liv. Förutsättningarna den här förmiddagen såg ut att vara riktigt skapliga med en krusad vattenyta och en sol som säkerligen fick upp vattentempen något. Vid 11-tiden dök PG och Pelle upp, ett skoj återseende efter vintern. PG var nog mest seriös idag iklädd neoprenevadare. Själv hoppade jag över vadare idag då min tid var begränsad och gruvan väntade. Några timmars fiske gav så årets första bomtur vid vår kust. Men nu finns hopp om vår och det var lika mycket värt idag som själva fisket!

Kommentarer