Älvkarleby | Tretimmars passvid älven - Nygren enda med fisk på land!

Jag hade tre timmar att hinna fiska på den här tisdagen i mars. Förra gången jag var till älven var fisken rejält i farten med många napp för de flesta på plats. Med detta i färskt minne och en vattenföring den som gick då knatade jag, Nicke och Fredde ner till kanalen. Nicke hade kontakt i första utlägget men den ville inte följa med. Själv hade jag en "SÅN" där dag, fiskade med vobbler och orutinerat nog testade jag ett överhandskast med följden att krokarna fastnade dels i jackan och dels i mössan. Med andra ord en riktigt ful fisk på kroken. Och som om det inte var nog med det så blev det ett skatbo på rullen som vid första anblick inte såg så allvarligt ut. Krånglade med eländet i 45 minuter innan saxen åkte fram.



Silver - Mackans med ett sprall som simmar vidare!


Ett hugg var allt jag kunde notera idag, det var Fredde som med lysstav/jiggkombo fick sig en öring på 4,5 kilo, och då kroken satt långt nere i tungan/halsen så fick den följa med hem! Grattis gubben till största öringen så här långt!

Kommentarer