Älvkarleby | Liten rapport från Mackan i Älvkarleby !

For ner till älven idag med min vapendragare Elias strax före 16 tiden för att
se om vi kunde lura någon öring i kanalens lugnt flytande vatten. När vi kom
till älven så såg vi Hikmet stå och fiska i kanalen så vi gick över till honom
för
att göra honom sällskap och det tog inte lång tid innan det hördes ett
nappalainen ifrån Hikmet! Fick agera håvmästare åt honom som redan haft
en skaplig dag vid älven.


Så jag och Elias riggade våra prylar och började vårt letande efter öring,
efter ett par kast så börjar det tugga på snurran på andra ändan men
den ville inte ge mig en åktur, kanske kan det bero på att Jonny Källkvist
önskade mig lycka till innan jag for upp?? ;)

Senare mot kvällen börja det komma fler fiskekamrater ner till älven och
då lyckades Calle Fridh dra sin första havsöring i Älvkarleby på 1.5 kilo.


 Calle Fridh med sin första havsöring ifrån Älvkarleby


                                           

Så dagens tur gav mig två pet på grejerna, fick agera håvmästare
åt Hikmet & Calle samt en massa prat o skratt som vanligt när man
är vid älven :)

Men det blev också en liten kortfilm på Calle när han drillade sin öring !

 


                                                                                 
                                                                                                               // Christoffer "Mackan" Makaroff

Kommentarer