Ljusne | Säsongen är i gång - Thomas premiärfiskade med dunvippan idag!


Dom 3 öringarna är min Victors och Jockes



Idag var det äntligen daxs för den årliga havsöringspremiären i Ljusne, ovanligt tidigt ,väldigt kallt i vattnet. Gått rykten om skapligt fiske, och så som alla vet så sprids det som löpelden och fiske suget blir enormt.


Så idag var det dags kom ner runt 8-tiden och så klart så har Victor redan dragit en kanon fin öring på ca 2,5 kg och har för mig att han hade satt tillbaka en och tappat någon, vi surrade lite och sedan ihop med flugspöt, ivrigt ner och börja svinga och försöka hitta lite form. Det tog en tag innan jag hade första dragningen men det var trögt, Virre stod och drog några till och det gjorde ju inte "drill"begäret mindre :).Nåja ,flyttade runt lite här och där och det var allmänt rätt trögt, gick då upp till kurvan och gjorde Jimmy sällskap där han hade känt några fiska.


Sedan kom Jocke D och gjorde oss sällskap och det tog inte lång tid innan han drog på en fin öring på ca 1,5 kg, små flugor säger dom att det ska vara! Hmmmm, drog på den största flugan jag hade i asken och i första utlägget
hade jag en fin dragning men missade den tyvärr, gjorde några kast till och det drog till i flugan, där satt den, äntligen!!!!! Härlig drill och landade en rätt hygglig öring på 1,8 kg ,skönt nu är äntligen säsongen här som jag har längtat!!

Skit fiske på er /// Thomas

Kommentarer