Älvkarleby| En dag vid älven slutade med...

en bruten spötopp. Trodde inte det var sant när jag drog loss linan
från botten, med spöt i vertikal riktning precis som man ska.
Jag fick en liten knyck i sidled, och då for toppen.

Blev så matt att jag gick raka spåret till bilen, höll på att glömma av att
säga hejdå till min fiskepolare Gudfadern. Nåväl, man ska inte gråta
över trasiga spön och jag har löst problemet genom grymma Chrille
på Najc. Så nu kör vi på! Tappade en öring innan spöbrottet, men sen var det trögt-
Gudfadern hade fler kontakter, men att känna huggen idag var riktigt svårt
då vinden stundtals var mycket hård! Spinnpojkarna hade en bättre eftermiddag/kväll
Micke Malm(nedan 2 st), Niklas Mattsson(längst ner till vänster 1st.)Hikmet(mitten) och min namne Fredrik"B2" Berggren (nederst till höger) samt Jens Mikael Ekholm(Överst till höger, 3,6k kg) Jens hade en kanon tur till älven och berättar - Jag
fick 3 st en på 2 kg 2.5 och 3.6 kg
släppte i 2 små också, tappaed 7 st.
,




Kommentarer