Älvkarleby | Vitsippor och hårt vatten samt en hel del fina öringar!

Nicke med fin 2,5 kilos öring


Har insett att tvåhands-vippan gett mig en
ny syn på sportfiske, och jag,  som är av
en stressad natur har börjat tagga ner mer
under fisket. En kopp kaffe, en vända med
trollstaven i poolen, en kaffe och lite
småsnack med fiskepolare. Tidigare kunde jag
känna stress när folk runt omkring mig fick fisk,
ja visst känner jag så även nu också men
det har blivit bättre!



Nåväl tänker inte bli djupare nu, dagens fisketur
på ca.3,5 timmar genererade en landad fisk i
Årvara på 45 cm, som givetvis sattes tillbaks.
Gick sen ner till fasta fisket, och pumpgropen.
Tappade där en 2+ blänkare som simmade
tokfort rakt mot mig när den bitit över
flugan och detta resulterade i några sekunders
slak lina vilket räckte för att fisken skulle ruska
sig loss! En tub i banangul
färg var det som attraherade dagens båda fiskar till hugg idag!
Det enda negativa med flugfisket så här långt är att jag sällan eller
aldrig fiskar ihop med mina gamla fiskepolare, ja ni vet de
utan skagit, 850s, taperade tafsar och pipa i munnen. Och
jag är en sån där udda typ som inte ser någon som helst
motsättning mellan de båda fiskesätten.
Nåväl, jag kommer att fortsätta att träna med mitt 15 fots Greyspö,
och förhoppningsvis landa en bättre fisk inom en inte alltför avlägsen framtid.

Kommentarer