Gädda | Jag som fiskeguide...?

Var ute i förra veckan med Erik. En sommarjobbare vi haft på jobbet. Han har varit
på mig länge om att han vill fiska med mig i en insjö hemma vid som jag sagt till
honom brukar vara bra på våren.
 
Jag lovar honom att han kommer få en gädda över fem innan vi åkt hem.
Vi börjar fiska av där vinden låg på och har legat på utan något vidare resultat.
Det slog mig sedan att det ändå hade blåst relativt hårt senaste dagarna så
fisken kan ha flyttat sig. Vi byter strategi och fiskar då istället på plattvattnet i
solskenet. Något som gav väldigt bra resultat.
 
Första ankringen klipper denna madame Eriks buster jerk.
6,6kg 102.5cm

 
Ankringen efter drar han på en 6-kilos till. Den bilden tog vi med Eriks mobil
så den får inte komma med här tyvärr. Den vägde 6.34kg
 
Jag bränner en bra fisk några ankringar senare =(
 Vi summerar dagen till 24 gäddor. Erik hade ett fantastiskt bra fiske på
sin buster jerk och tog hela 17st på ett och samma drag. En färg som inte
finns längre och som jag naturligtvis inte hade i beteslådan.
 
Fiske är fiske och tur är väl det.
 Roligt att få guida och att det gick så bra som det gjorde.
 
Skitfiske/Robin

Kommentarer