Krönika | Vilka signaler sänder vi ut?

Jag är inte avundsjuk eller bitter – utan lämnar bara ett stilla undran över vart den mediala delen av sportfiskecirkusen är på väg? Vilka signaler sänder vi ut?  I dag är det väldigt lite fiske och väldigt mycket produktplacering i både fiskepress och sociala medier, visst det är inget fel i det.
De producenter som tillverkar fisketillbehör ska givetvis tjäna pengar, för utan dom, ingen eller väldigt klen utveckling av de prylar vi vill ha. Jag bidrar också till den här utvecklingen (kläder mm.) så jag säger inte att jag är bättre. Men nu till min undran – vilka signaler skickar vi till de som kommer efter oss, de unga sportfiskarna som säkert lockas av många ”läckra” men svindyra kringprodukter.  Vi har idag massor av sätt att nå ut till den breda (sportfiskemassan) som vi inte hade när jag började mitt fiske. Visst nappar det med salig Bengt Öste gav en del fisketips, men han undvek att berätta vilken tobak han hade i sin pipa, eller vilket märke han hade på sin fiskesmäck.  För övrigt är jag rätt ointresserad av vilka serienummer alla produkter har, färgen på det nya understället, eller vilken seriebeteckning det är på jiggen! Men när allt kommer omkring börjar jag nog bli gammal, och lite bitter!

Skitfiske på er!

Kommentarer