Älvkarleby | Många fiskare även idag - jag brände en!

Idag var det dags att bryta de senaste gångernas bom-pass, kommer inte
i håg senast jag kände mig så fokuserad på uppgiften som just idag!
Övergav mitt favoritställe fasta för att istället pröva skravlet. Och nog
var det värt att stå med armbågslucka bland de stenar som skravlet består av.
Det drillades en hel del fisk, Ingemar Fors drog två stycken fina laxar,
samt tappade en.


Även en av pumpgropens ( ja grym fiskare oavsett art och plats) säkra fiskare
Noi drog två! Värt att notera - Noi tog hem laxtrofén i helgen som gick,
med totalvikten 34,45 fördelat på tre laxar! Grattis grabbar till kvällens
fina fångster! Thomas Larsson som är het i laxfisket nu, drog en riktigt
fin lax, den femte i ordningen på lika många tillfällen! Grymt! Håkan
Lukkarinen drillade tre stycken under kvällen, men ingen ville med upp.
Själv hade jag en fin bit på under en stunds drillande, men som klev
av intill land, precis när man började tänka att denna får jag upp så sa
det klick och fisken var borta! En stund senare fick jag bränna tumme också
samt sätta Ambassaduerns bromsar på prov. Spö-böj xl och en tjurig
Tony
insåg tidigt att fisken satt fel med tanke på pressen på spöt, men den ville
inte släppa från flugan. Nåväl vi fick in den till land efter ett tag och Noi gav
den konstgjord andning innan den simmade tillbaks!  Chance Chen drog även
han en riktig fin lax, grattis mannen! En grym kväll avslutades klockan 24:00.
 Kul att få känna fisk, ett steg i rätt riktning! Nytt försök för mig nu
på onsdag morgon!

 



Ingemar Fors drillar lax med stadig hand!

Ingemar drog två laxar den här kvällen!

Dags för håvning


En av två laxar, det blev en större också!

Chance lax - fint hugg!

Chance Chen med fin silvertorped!
Håkan Lukkarinen drillade tre
laxar under kvällen men idag
var det tji att få dom på land!
 

Lukki inför landning!

 

Thomas Larssons lax klar att landas!

Thomas Larsson med ännu en fin lax-femte totalt i år! 

Kommentarer