Första laxen för denna säsong!!!

Varit lite dåligt med den senaste tiden. Lite dåligt med fiske också så det kan ju vara därför =) Lite gäddmete med mindre bra resultat, är det jag kan rapportera.

Åkte i alla fall upp till älven i går söndag för att fiska lax för första gången den här säsongen. Började fiska vid 12 tiden på dagen. Vi bestämde att vi skulle ställa oss på korallen och där blev vi kvar tills vi åkte hem vid 22.  Det var mycket kontakter och togs en del fisk vid gubbhyllan direkt när
vi kom. Vi som stod längre ner under bron kände ingenting. På eftermiddagen blev det däremot skillnad och det togs några snabba fiskar och tappades någon/några.


För min egen del fick jag drilla in en blanking på 11,27kg vid fem-tiden på eftermiddagen. Hade även en till lax på kroken lite senare på kvällen som valde att kliva av efter några sekunders fight. Jag fiskade på till ca 22:00 innan jag bröt för kvällen.  Jag har en resa hem på ca 1,5h samt att jag skulle upp och jobba nästkommande dag. Kände mig ändå rätt nöjd med kvällen. Något jag inte kommer glömma av kvällen är när Håkan Lukkarinnen (Eller hur det stavas) Drillar en fisk bra länge som går och bökar och stökar ute i älven utan att visa sig. När han väl får in den till kanten
visar den sin mäktiga storlek innan den kliver av. Svedda som var beredd med håven och som själv fått mycket stor fisk uppskattade fisken till 18-20kilo minst.
Surt!!!!
Får se när nästa sväng till älven blir av. Man måste se om hus och
familj också =)
Ber om ursäkt för dålig bild men kameran hade dragit
ur batteriet så fick bli en snabb och dåligt tagen bild med mobilkamera bara =/


Skitfiske!

Robin





Kommentarer