Flugfiske | Stjørdalselva

Älven stiger!

Så var torsdagen här.  
Under natten kom regnet och det fortsatte envist att regna hela dagen.
Som en direkt följd av detta stiger älven kraftigt. På bara några timmar
kan vi registrera en ökning på över 40cm. 
Vi startar med att fiska av Båtstø som under de senaste dagarna har
stigit i rang. Detta har tidigare år varit en sträcka som vi inte har haft
nån större tilltro till.  Vi går på led genom hela sträckan utan resultat.
När jag kommer ner till den stora stenen ser jag fisk ganska omgående.
Den är upp och visar sig tydligt två gånger. Inget snack om saken att
det är fisk. Och en ganska så fin bit till lika. Men i vanlig ordning vill den
* inte bita på våra flugor. Regnet tar vid igen och vi förflyttar oss upp
till Klevhølen.  Några repor avverkas även där utan resultat.
Eftermiddagen spenderas för min del på sofflocket och en liten repa på Heimhölen.
Farsan och Calle drar in till Stjørdal en sväng. 





 







Mitt under min skönhetssömn dyker Stefan och Håkan in i stugan för att meddela att dom ger sig och styr kosan mot moderlandet igen. Det är nått om nån sjuk hundvakt eller så. Men jag är ganska övertygad om att det dåliga fisket har en stor inverkan på deras beslut.
Efter maten spenderar vi kvällen efter älven i några tappra försök att fånga fisk. Behöver jag nämna att vi inte lyckas nå vidare?! Vi sätter vårt hopp till att regnet ökar på älven och får laxen att vakna till liv och vandra upp. 

Skitfiske på er alla där ute!!
Mvh
Jim!

Kommentarer