Älvkarleby | Trög kväll vid älven trots många spön!


 
Laxen vägde 7 +
 
Laxnötande!
 
Elias med lax från Korallen! Grattis!
 
Oliver Sundell drog sin första lax på
måndagen! Grattis!

Jesper Burman lyckades även han!
 

Patrik drog den här fina laxen på Korallen under kvällen - Grattis!


Kvällens pass körde jag ute på gubbhyllan då de senaste dagarna vid fasta
inte
genererat så mycket kontakter! Bra med folk på Korallen den här kvällen,
men fisket var
riktigt trögt. Jag drog på en lax vid 20-tiden, till en början
uppträdde fisken som den
borde, fick den att vända men sedan började
fisken dra och jag drog åt bromsen 
alltmer. Till slut klev den av, och jag
är rätt säker att den inte satt som den borde!

 

En stund senare drog Nicke Mattsson på en fisk, men även den valde
att simma vidare! Men två fiskar kom upp vid Gubbhyllan under kvällen,
och en hel del fisk visar sig men att få dom på kroken och lyckas landa
dom är nåt helt annat. Vid 22-tiden nappade en lax på in-vevningen för
mig, men den här betedde sig som den satt rätt. Tyvärr så gick tafs linan
av strax ovanför flugan. Klockan 22:30 stängde Vattenfall av vattnet och då
for jag hem!  11 tappade laxar och två på land så här långt, nya tag i morrn kväll!



Kommentarer