Bergeforsen/Ljusne/ Älvkarleby | Återigen ett bildsvep från laxfisket!

Ä-by | Calle Björk 14,3 kg

Ä-by | Peter Boström 8kg

Ä-by | Roger Gahlin 14 kilo
 
 

Bergeforsen | Björn Kastenfalk, fyra
laxar blev det innan vattnet försvann!

Ljusne | Niklas med den största av
tre laxar Vikt: 15,3




Som ni ser ovan fortsätter våra reglerade älvar att släppa ifrån sig bra med lax i fin kondition.
Skoj! Stort grattis till alla grabbar här ovan! Blev riktigt trött när jag kom ner till älven i
kväll och en vattennivå på ca. 180 - 230 kubik, tittade man utmed älvkanten så skilde
det ungefär en meter innan sänkningen kom. Under dagen hade det gått fina 400 k!
Jag gick med PG upp till Hällen, en del folk där
men det var betydligt fler på Skravlet,
som tillsammans med Bagarkurvan, Holgers  och även Hällen är "fungerande" fiskeplatser *när
vattenföringen är klen. Från min plats på Hällen kunde jag se att "Där- ska-du-kasta" Mellberg
var på plats i Årvara, och minsann det tog inte många kast innan den första landades. Magi är ordet!
Bestämde mig för att knalla ner till  Korallen och björken.  Även där funkade det hyfsat att fiska,
40-50-60 g var det som gick den här kvällen!

 
Den enda riktiga aktivitet vid björken denna kväll var när Thomas Karlström kom ner
till mig vid björken. Vid första utlägget av flugan så kliver en lax på, men dessvärre
släpper den efter en skön stunds drillning! Men vattnet fortsatte att sjunka och jag kände
då att jag tröttnade för kvällen. När jag for från älven strax före midnatt så var det nog nästan under
100 k, riktigt trist är det! Ni som fiskar får gärna maila/ pm:a mig på Facebook om ni vill dela
med er av egna fisketurer bilder! Det blir inget fiske förrän i början av nästa vecka för mig!
Min mail! Skitfiske på er!

Kommentarer