Gavleån | Bra start!

Dedikerade söndagen till höstens första gäddfiske, det gick segt till en början
men när dimman släppte under förmiddagen började det så sakteliga
hugga för att sedan urarta i en total huggbonanza! Första kontakten var
en 5+ fisk som följde efter min Mcrubber hela vägen in till båten och
skvätte ner mig, pulsen på max!
En stund senare var det dags för första
fisken ett syna insidan av båten. Min trotjänare till SZ tail var det som levererade! 




Efterkommande två timmar var galna, 12-15 fisk i båten och fem över
fyra kilo. Med två 6+ på topp.
Runt lunchtid dog det ut, och jag lyckades
bara landa en fisk till under 5 timmars fiske. Mcrubber, Mieko Predator Shad
och SZ tail stod för fångsterna.
Med detta i bakhuvudet längtar jag ut på
nästa pass med min flickvän, har utlovat fiskgaranti.. vilket alla vet är farligt.




Skitfiske! / Leo Kangas


Kommentarer