Gavleån | Ån levererar - underbar gös i novemberkvällen!

Vilka ger sig ut i en kolsvart novemberkväll när
tempen ligger på + 3 och duggregnet strilar ner?
Jo sportfiskare skyr inte många väder, likaså i kväll!
Hur som helst var det en trevlig kväll, i gott sällskap
med Noi som även fotade, lyckades jag fånga min
näst största gös någonsin.

 Efter ett mysigt gungande så fick jag till slut
med fisken fram till liv-båten och kunde där kliva ned med
mina träningsskor i decimeter högt vatten, brrr. Men den
här fisken skulle med ända in! Och så blev det!
En röd-silver Finess-jigg med en lyspinne därbak blev för
mycket för gösen som jag kunde landa via livräddnings-båten.
Ca. 75 - 80 cm och runt fem kilo är en  gissning. Men efter
ett par snabba foton så fick den fina fisken simma tillbaks i
det mörka vattnet! Gavleån är en fantastisk pärla!

 
 

 
 









 

Kommentarer