Hubo | Kanonväder men trögt fiske!




Jag och Kjelle bestämde redan tidigare i veckan att vi skulle ge Hubo en ny

chans den här helgen! Även Gurk-Kungen Storås skulle dit. Dimman låg tät 

över det vintriga landskapet, men rätt okey temperatur trots detta. 


Först ut på isen den här morgonen var Pelle Janson, som bröt en tung period
med ett par fiskar upp idag samt ett antal napp! Grattis Pelle! Strax
efter 07:00 hade vi spöna ute, och som vanligt pinglade det på ett av Gurkans

Gurk kungen med ännu en fin båge -  ska bli hans nya namn "Bågen"
spön och upp kom en båge! Det här bådar gott tänkte jag men dagen var trög,
Kjelle hade en del kontakter under dagen. Bäst gick det med mormyska och
 den  första bågen som han hade på kroken släppte dessvärre i hålet efter
en rätt tuff upp-vevning!


Ja det blir bättre Kjell, en tröst röding blev det till slut!
Niklas tappade ett gäng han med, 
men fick upp tre varav
en på ca. 2,5 kg  och en öring!

Kjelle inväntar hugg

Kolla ekot ..

















Själv hade jag bara två ynka napp under hela dagen, fisken bara klämde till mina
degkulor och spottade sedan ut dom-tur att vädret var så underbart mitt på dagen,
solen värmde upp oss frusna själar på isen.
Nio timmar senare for vi hem
med svansen mellan benen, nya tag!




Kommentarer