Gavleån | Kall kväll vid ån - men de finns där!

En mörk man som heter Gunnar presenterade sig den här
killen som! Han landade den här fina gösen som återsattes
!
 
Bilden blev som den blev, men en fin gös var det!


Blev lite cityfiske i kväll, trots en råkyla som hette duga! De vindar som drog upp mellan broarna gjorde allt de kunde för att man skulle avbryta fisket och fara hem. Anlände vid 19:30 tiden, var så där måttligt taggad då jag kom på att det satt 0,28 nylon på spöt, med linminne XL dessutom. Väl på plats träffade jag Tommy Suomela och Niklas, de drog bra med gös. Jag ställde mig  vid dom, det fortsatte att nappa medan jag inte kände ett dugg. Nylonet som satt på hade verkligen gjort sitt. Bytte jiggar, provade olika jiggskallar men inte ett pet! Då dök Niklas Landin upp tillsamman med en kompis, jag beslöt att byta ställe och det var ett bra val. Vid första utlägget hade jag tre rejäla stötar mot jiggen, men med nylon som en gummisnodd så förstår ni hur lätt det är att hinna med och kroka de snabbspottande gösarna. Provade då att veva ännu långsammare, och då satt första gösen! En riktigt bra kväll, ett tiotal gösar kunde jag notera för kvällen!


När sällskapet jag  fiskade med begav sig hemåt vid kvart i tio så
packade jag också ihop, men av någon anledning så tänkte jag att
jag testar några kast till, drog linan genom spööglorna, fingrar och tår
iskalla men fick dit en något friserad jigg. Kastade ut mitt i ån när nappet kom,
en riktigt fin gös på strax över 70 centimeter hade tagit jiggen.



Fick gunga skönt en stund,
som tur var stod ett par andra fiskare strax bortom mig. Jag ropade till
dom och de såg att jag hade en bättre fisk på, den ena av killarna hjälpte
mig så att jag kunde få i land fisken, en snabbt foto och sedan sattes
fisken tillbaks! En kall men rolig kväll!

Kommentarer