MIX | I väntan på öppet vatten

Den här vintern hade jag bestämt mig för att inte ismeta någonting
utan lägga all tid på att jaga in nya unghunden, men nog om det nu.
Det är hur som helst full fart i betesverkstan! Fullt med nya modeller
och idag kunde jag äntligen gjuta min nya modell av Pixieshad 2.
En vanlig shad som mäter strax över 17cm bara, gjorde en snabb
blå/vitpearl färg för att sen springa ner till ån och kasta på den enda
öppna fläcken som finns. Den gick Precis så bra som jag hoppats,
och till och med lite bättre! :)


Så nu blev suget bara värre och inte nog med det, så har jag beställt

 en ny båt! En Linder 400 Sportsman, det ska bli så otroligt skönt att
slippa hålla på med gammalt skit och en usel tvåtaktare.. Så ja, nu
väntar jag på öppet vatten och kommande spinnfiskesäsong,
förmdligen är jag inte ensam om det :)


Kommentarer