Krönika | Årets höjdpunkt är i antågande!





Nu drar det ihop sig till årets skönaste fisketur, nämligen den till Gotland
tillsammans med ett gäng öring nördar! Jag åker med betestillverkaren
och gode vännen Kjell som tillverkar drag både för havsöringen (GRUFF)
samt nu även grymma jerkbaits för gäddan! Jag hoppas och tror vi får en
 bra vecka där i år, hemma har ju fisket varit mediokert eller rent av uselt
 så suget att få drilla fisk är stor nu! Min plan för i år är att prova lite mer
 flugfiske än tidigare, men allt beror på hur mycket det blåser(eller vilken
 vindriktning det är) men någon ”flugfisk” hoppas jag ska kröna min vecka
på ”öjn” Vädret verkar bli ömsom sol och moln vilket borde bli alldeles
utmärkt, i fjol hade vi kanonväder hela veckan, ja för varmt egentligen.
Men när vi summerade veckan så hade vi landat 53 öringar(kan ha
varit någon (yterliggare) och satt tillbaks merparten av dessa förutom
några matfiskar!






I år hoppas jag att det inte blir lika många ”simturer” för mig som i fjol,
då blev det tre stycken! Ett tips är att ha vadarskor med filtsula, kan
säga att det hade inte jag, men med assistans och god service hos
Najc jakt och fritid i Gävle så har jag nu nya skor(med filt)! Hoppas
komma med nån rapport, men jag vet sedan tidigare att det är dåligt
nät för både telefoni och Internet där vi huserar! Nåväl må gott, det ska jag!

Kommentarer