Mix | Ge en gåva till ditt barn - sportfiske!

Sortering av drag


Har i år fiskat mycket tillsammans med min son som nu är fyra och ett halvt år gammal! Jag har vuxna barn som jag också fiskat med tidigare, men de blev inte intresserade av fisket på samma sätt som min son Nisse. Har ofta funderat på om det var
 jag som fick dom att tröttna? Jag kan ju fiska en arbetsdag och lite till, sedan fortsätta ännu en dag men utan att lyckas kroka nåt! Den stora skillnaden vad det gäller mig och sättet att vara ute vid vattnet i dag mot förr är att när man har barn med sig, så fiskar INTE jag! 




Jovisst kastar jag också lite men fokus ligger på vad Nisse behöver hjälp och stöd med. Visst har han(vi) kastat bort beten, och javisst har det kokat uppe i håret ibland men då har jag räknat till 10 både en och fem gånger men sedan har vi fortsatt. 
Låt barnen fiska med billiga drag till en början, för när dom startar är det i alla fall kastandet som prioriteras. Likaså körde vi utan krok i början, för säkerhets skull – men med allt säkrare kast av den lilla fiskaren så övergick vi till skarpt läge och vassa krokar!

När jag var en yngre förälder så var fångsten
allt vid fiske, oavsett om jag hade barn med
mig eller inte! Idag är det inte så, i alla fall inte
 när det är han och jag! Och det har betalat sig
många gånger – i dag är det min lilla fiskekompis
 som frågar om vi ska fiska! Många gånger när
 fisket varit dåligt så har jag velat avsluta men
då har jag fått svaret – Pappa, en liten stund till,
det nappar snart! Så ta med era barn på fiske –
och låt dom fiska, inte du!

Skitfiske på er!

Man lär ju hänga med
Ingen öring men men,,,

Nu ska här sågas!

Där satt den!

Kommentarer

  1. Du har så rätt! Jag började med min grabb då han lärt sig gå men då var han mest bara med vid regnbågssjöarna men så fort han lärt sig kasta fick han spö och drag och idag är han helt galen i fiske. Han är min bästa fiskekompis 35 år fylld. Vi var tre dagar på Gotland tillsammans bara han och jag och jagade silver. Vilken lycka för en far. Nu är det sonsonen (5 år) som har börjat fiska och farfar får vara med. Senast vi var ute fick han tre gäddor och gissa om han var stolt!
    Bosse Söderholm

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Om du vill bidra med en kommentar, var vänlig signera med ditt namn: