Kusten | Thomas hade fint fiske vid en kylslagen kust!

En av Gavleörings skribenter och tillika duktig sportfiskare hade en bra dag vid kusten. Även jag hade tankar fara dit, men trodde inte riktigt på det, - fiska med flätlina vid bara några minusgrader brukar vara katastrof. Men så fel jag hade!

Thomas skriver:

Idag for jag till kusten för havsörings fiske. Klockan ringde och jag råkade slå av larmet, försov mig, vid 10:00 var jag på plats. Nästan direkt ser jag en fin öring som hoppar 10 - 15 meter ut, 4 kast senare nyper det i och fast fisk men den lossnar. Så fortsätter det ett bra tag, dom bara lossnar och vill inte med upp, byter till bombarda och fluga! "Pang" så sitter dom äntligen men mest mindre fisk runt 1 kg men kul. Kallt var det och is på vadarna men vad gör det?;-)  Otroligt härligt vid kusten, fick även se två havsörnar! Kaffet smakade förträffligt gott och nu hoppas jag på mer blid väder så man kan göra fler turer! Men jag föredrar faktiskt våren mer där ute vid havet.



Fiskehälsningar Thomas

Kommentarer