Flugfiske | I väntan på vatten och bättre väder - regnbågssjön!


Eliots havsöringsflugor flugor var heta ikväll!


Idag hade jag tänkt göra min första repa ner till älven men efter en titt på yr.no samt klart.se så insåg jag att jag nog lika gärna kunde stå över. Laxfebern sprider sig ju i kroppen oavsett väderlek så det var med viss tveksamhet jag la ner älv-planerna den här maj onsdagen. Att jag dessutom fortfarande led av gårdagens avlägsnande av en korrupt visdomstand så var det nog av godo, en halvgroggy Tony drillandes lax kan bara sluta med katastrof. Så för att komma utanför dörren så gjorde jag
tur till klubbsjön istället vilket var ett gott val.
Fisken var riktigt på G i blåsten,- och det nappade friskt. I dag var det färger i grått, grönt samt brunt som stod på matsedeln alla skrikiga färger ratades. Bäst gick idag de flugor som Eliot Almquist virkade åt mig inför Gotlandsresan tidigare i år. Tyvärr tog ett träd den ena flugan, och den andra drog en båge iväg med. Lär bli nån beställning inför höstfisket efter båge Elliot!


En av de flugor som levererat!


Havsöringsflugorna var "heta" denna o-heta kväll med +9 och snurrande vindbyar! Två fiskar fick följa med hem för inmundigande! En härlig eftermiddag-kväll avslutades strax efter 1900! I morgon är skitväder utlovat vilket gör att jag avvaktar premiär repan till älven, fredag verkar bli bättre och hoppas då få blöta grejorna i jakten på första laxen!

Kommentarer