Mix | Regnbågsfiske med sonen

Mycket som snurrar i den här gubbens huvud nu, när ska ett nytt jobb dyka upp, laxarna finns i älven, bilens instrumentpanel som ser ut som värsta bargatan en sen lördagkväll! Men idag kom ett av ljusen i mitt liv till mig, nämligen smolten, alias Nisse till mig för en vecka! Och vi hade bestämt oss för en fisketur och så fick det bli. Dagen till ära så riggade vi ett varsitt kastflöte med fluga. Tyvärr så blev smoltens tafs lite väl kort för att attrahera regnbågarna i sjön- (inte lätt att kasta med-lång tafs) så han bytte till ett Toby medan jag testade med kula och fluga (back to basics) och jag hade ett par hugg längst ut i sjön rätt omgående.  Till slut nöp en båge min förtyngda gröna wollybugger! Lämnade över spöt till junior som fick drilla fisken, och när den kom närmare land så håvade han fisken med bravur. Glad var han - så underbart när vi kan dela detta! Sedan fiskade vi en halvtimme till innan vi styrde mot Valbo igen! 

Kommentarer