Regnbåge | Tuffa vindar och tröga bågar!

Flugfiske stod på söndagens agenda, men vindarna gjorde mig lite fundersam på om det skulle funka vid den lilla sjön. Jag tycker streamer fiske eller fiske med rejält förtyngda flugor är rätt trist även om det är effektivt. Så jag tog med mig spinnspöt upp till sjön, utifall det skulle vara tufft med vindarna. Startade med spinngrejorna och gick igenom hela drag asken innan jag insåg att ska jag få fisk så ska det nog vara på flugspöt.Gick över till min favoritplats, skruvade på en gulgrön fluga apterad med förtyngda ögon. 
Ett kast och den första bågen sprattlade härligt i änden av linan. Krokade av den i vattenkanten, och la på nytt ut flugan och började ta in den med korta tag, och det är fast fisk på nytt! Krokade av även denna i vattenkanten. Vattnet är ännu kallt så det går fint att släppa tillbaks dom. Även om det var dåligt med ytaktivitet så ville jag prova lite torrfluga också blev en mellanstor muddler och jag hann göra ett par utlägg innan en fisk gick upp och tog den! En fin avrundning på fisketuren!


Kommentarer