Älvkarleby | Blåsigt och ruggigt väder - men ett antal fina laxar upp!


Micke med riktigt fin lax vikt 15,1 kg- stort gratis!


I dag fortsatte fisket efter laxen  - blev ett kvällspass på ca. sex timmar! Rejält blåsigt med vindbyar som blåste rakt igenom kläderna, för att inte tala om de "linbågar" som uppstår när vinden är hård. Det blir mycket svårt att hålla kontakent med grejorna när man inte känner hur sänket går. Nåväl, ett bra flöde under en stor del av kvällen, till en början över 400 k för att vara nere runt ca 350 k sista timmarna. 
Fiskade vid fasta först men gick ner till bagarkurvan tillsammans med fiskepolarna, men där blev vi inte långvariga, vattnet gick verkligen tokfort där så vi begav oss längre uppströms igen. Mackan och Thomas stannade vid Holgers nacke, jag gick vidare för att testa den nedre delen av skravlet. Men kändes riktigt "ohett" så efter en stunds fiske gick jag tillbaks. Fisk hade drillats vid Holgers när jag gick förbi där, men inte av mina vapen dragare dock! Nästa gång sitter den!  Fiskade resten av kvällen vid fasta, där det periodvis vakade en hel del. Men det var på Korallen och Notören som levererade bäst denna kyliga junikväll. Några lyckades bra och Micke Malms grymma fisk på 15,1 måste blivit den största - se bilderna! Själv tar jag nya tag i morgon eftermiddag, för plötsligt händer det!
Thomas Larsson 6+ Grattis!
Kjell Bohlin - fan den där
kepsen är grym! Vikt 7,6 kg
Peter "Molle" Berggren drog sin andra lax för säsongen 8,6 kg! Grymt jobbat kompis!



Kommentarer