Älvkarleby | Fisket fortfarande på sparlåga!

Efter en dags vila från fisket, efter den lax som lyser med sin frånvaro mer eller mindre i älven så
blev det en tur ändå! För det sista som överger en är ju hoppet, och en sann laxfiskare har ofta
både tålamod och vet att till slut kommer fisken. Men ikväll kändes det som en fisktom älv!
Fiskade vid fasta /pumpen ikväll med ett gäng trevliga laxtokar, tur man har ett bra sällskap
när fisket är dåligt! Hur som helst så fick jag se ett par fina fiskar idag,

Pg blev först ut och tog en 6+ och det gjorde även Amir, den fisken var i
samma storlek! Pg fick känna ännu en fisk men den hade bråttom och
drog sin väg! Vid 20:30 tiden sjönk vattnet rejält, och man tappar suget
att fortsätta, men knallade över till Korallen och fiskade med Mackan,
Pastorn, Thomas K, och Kenny!


Jag avslutade passet vid 23:30, och då var sex fiskar inskrivna med
Dan Danielsson 13,5 kilos lax som störst! Grattis Danne! Som det
känns nu så blir det en tids vila från fisket i älven, dels kommer sonen
hem från en utlandsresa, och när fisket är så här kan man avvakta
vidare fiske! 
Jag är jätteglad om ni bidrar med bildmaterial från
fisketurer, jag gör så gott jag kan för att hålla bloggen igång! 
På återseende inom kort/ Tony





Kommentarer