Krönika | Julifiske - ett fiske på sparlåga för mig!

Andy Danielsson med en fin abborre fångad i
Ockelbo 
får illustrera sommarfisket!


Ja som ni kanske sett så har det varit få uppdateringar här på gavleöring under sista tiden. Laxfisket avslutades mer eller mindre för ca. 2-3 veckor sedan för mig, dels av bristen på bra vatten, men även av flera långa pass utan kontakter. Har med med åren tröttnat på att trängas vid de hetaste platserna vid älven vilket säkert är en bidragande orsak till få kontakter förutom att det varit mindre lax i älven i år. Känner mig trots allt nöjd, en blank och fin fisk på 13,5 kilo fick ju smaka min fluga i slutet av juni och den följde med upp. Hade gärna farit norröver på något fiske men insåg att jag var tvungen att hålla i slantarna då man fortfarande är hemma och mellan två jobb! Efter älvfisket har det varit en hel del lättare flugfiske vid tjärnar och framför allt vid min klubbs sjö, ett kul och annorlunda fiske till laxfisket.  Men vid de sista besöken har även detta fiske gått trögt, badtemperatur i vattnet har gjort fisken slö, (precis som man är själv när det är varmt) Ser nu fram emot att vi får lite vatten i Gavleån så man kan lägga några pass även där! Nu kliver vi snart in i augusti och jag undrar stilla över var den här sommaren tog vägen, nåja det är en hel del kvar av sommaren och det är ju skönt!

Skitfiske på er

Kommentarer