Klubbsjön | Flugfiske i härligt väder!


Jag tog familjen och for upp till klubbsjön idag, vädret var riktigt fint för att vara i slutet av september. En del vakande fisk såg vi när vi kom ner till sjön som ligger nerbäddad i en liten svacka i skogen. En rovfågel hängde i luften ovanför oss, en mäktig syn. Smolten var inte så sugen på fiske idag då jag lovat honom att grilla lite, så fick börja med de bestyren innan jag skruvade på första muddlern, modell mindre! Missade första fisken, och även flugan som fastnade ovanför mig i ett träd.


Men sedan landade jag två bågar i alla fall, samt en släppte intill kanten när den snurrade in i näckrosorna och slet sig loss. Mysig eftermiddag hur som helst, nu börjar de gula löven bli fler än de gröna på träden, den där speciella höstdoften börjar ge sig till känna. Känns som att naturen gör sig redo för vintern!



Nisse svingar "prästen"


Kommentarer