Gavleån | Det händer bara mig :-( men fiskesuget efter idag än värre!!

Hemmaån skulle fiskas idag, gråkallt och några plusgrader kändes 
helt okey för en skygg fisk som öringen. Riktigt fint vattenflöde
gjorde fisket spännande. Många trevliga
fiskare på plats, Robban, Niklas, Ramus - tack för sällskapet grabbar!
Niklas var den som lyckats bäst av grabbarna, med en mindre öring landad
och återutsatt. Vi fiskade i de övre delarna av ån!
Foto: Lennart Jansson


Idag kändes det som tvåhandsgrejorna och jag började komma överens och det var riktigt kul att kasta igen. Hade gjort flera rundor i poolen när jag tänkte ge det en chans till innan hemgång, vadade ut och placerade mig mitt i ån strax nedanför bron. Fiskade ut några kast, men inget hände. La ut linan ännu en gång, när fluglinan låg i rak linje nedanför där jag stod så går jag fast i botten. "Tror jag" men det är en fisk av bättre kaliber i andra änden av linan som fattat tycke för min svarta fluga.


Några tunga fina gung i klingan gör att pulsen ökar, men snart tackar fisken för sig och linan blir lika slak som jag känner mig.  Men eländet är inte slut där, en stund senare så går skjutlinan av och även klumpen och hela skiten försvinner ner i ån. Händer bara mig 😨Men i morgon blir det en ny  tur, men klurar på ny plats! Skitfiske på er

Kommentarer