Klubbsjön | En helt oförglömlig kväll vid klubbsjön!


Den här måndagskvällen började med fotbollsträning med sonen, det var jättemysigt att se lämmeltåget som sprang efter bollen. När träningen var slut så var sonen nöjd då hans ”lag” vunnit matchen med två noll! Vilket gäng sex- åriga godbitar!! Efter detta drog jag iväg på lite flugfiske, och det blev en magisk kväll, till en början väl mycket sol men när ”lampan” sjönk alltmer över träden, ju fler vak från regnbågar på jakt! Sist jag fiskade så använde jag mest streamers, men den här kvällen skulle gå i ytfiskets favör!



Och visst ville de pigga regnbågarna vara med och leka -  så efter att apterat en E:12,a i mediumsize så tog de inte många utlägg av linan förrän första fisken kunde landas och återutsättas. Inom någon vecka  så måste vi som fiskar fundera över catch and release fisket, vattnet håller redan nu en hög temperatur och med det så har fisken väldigt liten chans att överleva efter en fight med oss som fiskar!



Dröjde mig kvar längre än normal vid tjärnen då fisken fortsatte att vaka, om än svagare trots den dimma som började inrama sjön. Vid 21:30 packade jag ihop och insåg vad underbart det är att fiska i skogen, all stress är som bortblåst! 



Skitfiske på er/ Tony

Kommentarer