Klubbsjön | En fin fisketur med Nisse - härlig kvalitetstid!

Andra semesterdagen, gårdagen ägnades åt ingenting! Det är ju skönt men man tröttnar fort så idag beslöt vi att det skulle bli en fisketur. Klubbsjön tyckte sonen, inte så långt att åka och han känner sig nog hemmastadd där. Första gången han var med mig dit var han runt halvåret, minns att jag bar honom och pulkan till sjön, sen dess har det blivit många turer, I dag blåste det rätt rejält när vi kom ner. Jag började med att missa en dragning i fjärde eller femte utlägget. Fluga, ja med tanke på få vak så fick det bli en rätt stor gulsvart montana. En stund senare knep en ny båge min fluga och gav mig en del besvär mellan näckrosorna! Fick upp den och blev glatt överraskad av den fina stjärtspole fisken hade, inte undra på att jag fick jobba innan den kom upp. Tänk om alla fiskar var stöpta så här! Nåväl, jag brände 4-5 stycken fiskar ytterligare, ett par då jag körde torrfluga och var alltför snabb att lyfta! Lucky luke dragning! Ca. 4,5 timme utomhus med det bästa man har(sonen) , avslutades vid halv fem på eftermiddagen!


Kommentarer