Mix | I juli finns mycket att önska - cityfiske samt tjärnbesök!

Ja som sagt, juli har precis som vanligt (för mig) inte gett några fisketurer att vyas över! I onsdags drog jag och och Niklas Landin till Hubo-Långsjön i Hofors. Vi påbörjade fisket vid 12 blecket, och vid 20:00 knöt jag ihop säcken men utan att haft ett enda napp. Provade mete och drag men fisken ville inte, typiskt juli, då ska man bada och göra annat men i år har man knappt kunnat göra det pg.a vädret! Men en härlig dag med korvgrillning och mys i vår herres hage är inte helt fel det heller. I dag torsdag tänkte jag testa om abborren var på G i Gavleån, och for ut till Gävle strand för att testa med popper med flugspöt. Men inte heller det funkade, så jag for upp i Boulognern för att kika hur det såg ut däruppe.

Men blev mer ledsen än uppåt, ån såg nu ut som ett månlandskap där de fina lekbottnarna för öring och lax var helt frilagda från vatten. Vilket bedrövligt år i våra strömmar. Men jag gav inte upp utan for vidare till klubbsjön. Väl där såg jag inte ett vak, så tänkte att nymfer samt tyngre flugor kunde vara modellen. Efter en stunds nötande så tröttnade jag, och jag hade då även sett ett par fiskar vaka! Torrfluga modell mindre skruvades på och då tog det inte lång stund innan den första bet över flugan. En till kom, och ytterligare en men den petades av direkt i vattnet efter snabb invevning. Så fick äntligen gunga lite i skitfiske månaden juli!




Kommentarer