Borrsjöån | Hit återvänder jag igen - vildmarkskänsla inpå knuten!

Idag for jag och Niklas Landin för att testa Borrsjöån, belägen strax bortanför Åshammar! En härlig flugfiskesträcka på 3 km som drivs av Magnus Vorén och Mattias Eriksson som båda brinner för flugfiske och vistas i naturen! 2016 startade de båda Ovansjö Kronoparks Flugfiske.Och de har verkligen lyckats få till en underbar sträcka där enbart C&R tillåts samt hullingfritt. Idag var inte vädret med oss, 25+ och mycket sol gjorde fisket trögt, det vakade en del men fiskarna var rejält svårflirtade, men så ska det vara. Niklas hade fisk som steg mot hans fluga men den ville inte, jag lyckades lura en hyfsad båge att nappa över min torrfluga, men 0,17 tafsen gillade inte att snurras runt näckrosorna så den sa bye, bye! Men fick mig en rejäl dans innan fisken släppte, det var länge sedan jag kände en så stark regnbåge! Lite klent med vatten och temperaturen antar jag gjorde fisket tufft. Men kommer att återvända när det blir kyligare ute! Rekommenderar ett besök!





















Kommentarer