Kusten | Fantastiska timmar med härlig utdelning!


Jobbade sent idag men när jag kom hem hade hjärtat förberett middag och matsäck så jag käkade och sedan drog vi iväg mot kusten. Hade både fluga - och spinngrejorna med, vadarna fick stanna hemma i dag med tanke på att vi inte tänkte lägga så många timmar.
För dagen hade Ras sin nya Shimano inhandlad hos Fiskeredskap i Gävle på spöt , och den fick jobba bra vi d första tillfället! Mötte upp Mackan som var taggad på ett par timmars nötande, samt Marcus Lindblad,ännu en ung kille som lägger en hel del tid vid kusten! Själv är man numer gammeln i gänget men vad gör det? Marcus drog dagens första firre, en 45:a som fick simma vidare. Sedan var det min tur, till en början trodde jag att det var en hyfsad firre, men det visade sig vara ett ryggskott. Min kära fick sätta guldkant på dagens tur med en 2,6 kilos öring! Två kontakter och en fisk med upp på fyra personer, rätt bra utdelning!

Och draget för kvällen, Gruff såklart! Ett bapelsin använde Ras för att lura sin fina öring!

En finfin kväll avrundades strax efter 21:00! I morrn blir det en ny tur! Och ja just ja - du kommer väl och fiskar med oss vid Billudden nu på lördag, känns som vi är ute i rätt tid!



<

Kommentarer