Kusten | Marcus och Fredrik hade flera kontakter med silvret idag!

Marcus firre som inte ville upp!


Efter gårdagens öringrace vid vår kust så har jag gått igenom mina tappade fiskar gång på gång under dagen. Men suget finns där, värre än någonsin så efter jobet idag så blev det en tur till Fiskeredskap för inhandlande av ny krok samt en ny lina. I morgon lördag på vår kustträff vid Billudden ska inte dåliga prylar sinka mig i alla fall. När jag jobbade idag kom ett meddelande på luren och det var Fredrik "Zäta" Zetterström som varit ute och haft ett schysst 9!

Fredrik 



Fredrik skriver - Blev ett öringsrace mitt på dagen i för mig och farsan idag! Farsgubben hans fick 1 liten och hade 5 hugg. Jag fick 2, en runt 1kg och denna på bild runt 1.8 ca. och tappade en större runt 3-4 kilo alldeles vid fötterna Hade även 3 hugg och 2 som följde med ända in!
Och en varsin rolig bifångst fick vi, id på ca 1.7 kg och en på 2.5 ca. Kanonväder med lätt bris 😁😁 Grym dag! Marcus Lundblad var även han ute vid kusten, och han hade sin fisk ända in till land men hade otur och brände den firren! Nya tag, se hur Berggren har det, tappar det som hugger! Men i morgon kör vi igen vid vår kustträff på Billudden!


Kommentarer