Kusten | Vad håller jag på med?

Ibland funderar man över sitt fiske och idag var en sådan dag - en fantastisk tur i ett underbart väder samt  aktiva havsöringar! Vad mer kan man önska? Jo att fiskjä**arna sitter kvar. När jag och Ras kom ner till fiskeplatsen så skruvade vi ihop grejorna, hon tog plats där hon fick sin fina öring i går, och jag som idag utrustat mig med vadare stegade resolut ut bland stenarna för att kunna nå ut en bit till. Tre kast senare så biter första öringen över mitt Gruff, men glädjen blir kortvarig och efter ett lufthopp vinkar silvret till mig och kroken släpper. Ca. 10 minuter senare händer samma sak, enda skillnaden är att den krigar under vattenytan innan krokfan släpper!  Två öringar borta på femton minuter(stort snyft) Då kommer Ampa ner, och hetare kille får man leta efter idag, tar inte många kast förrän han står med böjt spö. En liten firre men ändå. Sen tar det inte lång stund förrän detta beteende upprepar sig!! En omblänkare runt 1,5 kg får komma upp och vända tillbaks.

Ampa plockar upp yterliggare 2 st och han behåller en fin fisk på nästan 3 kilo, samt har ett par följare och kontakter innan vi summerar dagen. Jag hade 4 påslag men var inte man nog att kroka dom, samt en blänkare som vände framför fötterna på mig. Många som var ute i dag, men såg inte några som hade spöböj! Grymt kul eftermiddag hur som helst, bara att bryta ihop och komma igen!


Kommentarer