Bottenmete - En paus ifrån laxdänget!



I Söndags så bestämde sig jag & min kollega Niklas att vi skulle låta laxen & älven vila då det bara gick survatten och istället meta lite gös! Vi tog och stuva in grejerna i bilen runt 17:30 tiden och begav oss uppåt i älvsystemet för att leta fram lite Löja som gösen kunde mumsa på!


Niklas kör ner sänkhåven och hoppas på löja... och upp kommer det en hel drös med löjor!


Finplockar upp dom och lägger dom i beteshinken!
Spöna riggade & klara bara invänta gösen... Blev ett par abborrar till att börja med tills gösen smög sig inåt land emot kvällskvisten!






Först med gös på det var jag, liten mindre rackare som fick simma hem igen till sitt rätta element :) 
Efter ett par fler pet o tjong i plingorna så tog Niklas även han en fin liten gös som fick bli en middag för två ! :) Som alltid är det tävling när man latmetar lite och konstigt nog så vann jag denna gång, 7-6 till mig i antal fiskar landade, var nära på att Niklas kvitterade på slutet men fiskarna var på min sida ;) Skönt att få vila lite ifrån allt laxdäng och bara latmeta! :)



Skitfiske på er! // Mackan

Kommentarer