Mix | September - abborre-eldorado i Gavleån!

Värmen gjorde fisket efter tjärnarnas invånare
omöjligt, c @ r =döda fiskar!
Flugfångad abborre!



Sämsta fiskesommaren på mycket länge läggs nu till handlingarna, inte ens bågefisket funkade pga de höga vatten temperaturerna. Juni, juli och en bra bit in i augusti tillbringades istället mest i vattnet än intill med spö. 


Joey Ramone och jag, hehe ne jag och Janne med 
varsin borre!
Ett "pennfodral" gillade flugan!

En annan å-profil drar abborre!
Men i slutet av augusti så vaknade åns abborrar(fast de kanske hade varit på g tidigare det vet inte jag) och ett riktigt kul fiske startade. Hyfsade storlekar också, många runt halvkilot och överlag en schysst medelvikt. Bästa fisket har för mig varit med mindre jiggar, men har även fångat ett bra antal på flugspö. Prova det om du aldrig gjort det - fantastiskt kul! 



Jag har kört med traditionella havsöringsflugor för kustfiske och ibland har det varit grymt skoj fiske! I skrivande stund nu i slutet av september är fisket fortfarande riktigt bra, och ett par timmars fiske ger rätt ofta 20-40 landade borrar i varierande vikter även om de större är färre nu! Nästa helg ska en resa till kusten göras för att se om de pickiga är i farten! 





Sonen Nisse kan detta med jiggfiske också! 20180928






Kommentarer