Klubbsjön | Första ispasset tredje advent!


Då det varit en massa saker omkring mig som pockat på uppmärksamhet så blev premiärfisket på is rejält sent i år, men idag skulle det ske. Min fästmö Ras var så glad över dagens tur, då hon aldrig varit ute på en is. Min förhoppning var att jag skulle lyckas lura några bågar och det gick vägen.


Då latmete nu inte är tillåtet i klubben så fick en mormyska agera bete idag, borde ha haft ett mindre spö än det som jag tidigare metat med då det är för långt och försiktiga napp är lätta att missa. Men ingen lina på de små spöna avgjorde.


Till nästa gång ska det hur som helst användas! Men en liten rackare och två kilosbitar fick följa med hem idag, lite fisk till jul satt fint!  Två och en halv timme, gåmulet och ca. -6 grader var förutsättningarna.



Kommentarer