Mix | Lite flugfiske och tunga rapporter från Älvkarleby och gavleörings egen "Mackan" tar sin tredje lax! Grattis!!!


Tomas med 20+ 
Dogan Parlak 13,8 kg 
Idag stod flugfiske i klubbsjön på agendan, och det såg
riktigt lovande när jag kom fram till den lilla tjärnen. Fisken var rejält aktiv, med en del plask när fisken betade i ytfilmen. Så jag skruvade på en torrfluga, men idag satt Lucky Luke på min axel. Drog undan flugan alltför snabbt ett par ggr innan jag tog en break och började botanisera i flugasken. Under tiden avtog vaken och jag bytte till snabbsjunkande tafs och en röd booby fluga, och det tog bara ett par utlägg innan den första fisken var där, men som tidigare så lyckades jag inte kroka den. Blev fler sådana "missar" den här kvällen. När solen försvann bakom trädtopparna så blev fisken aktivare igen och jag lyckade landa en en fin båge! En härlig kväll men sjukt med knott!



Från älven rapporterar Mackan om nya storlaxar, det har kommit upp många laxar både över och under 20- kilos strecket så här långt in i säsongen och det är bara att gratulera! I kväll drog pumpgrops profilen Tomas Lennström upp en stadig lax på 20,75. En annan vass älvfiskare, Jalle drog en 15+ are och Dogan Parlak en 13,8 kilos. När klockan blivit till midnatt kom ännu en bild, Mackan hade tagit sin tredje lax för i år . det går bra nu!
En fin lax drog Sven under midsommarafton, 16,8 kg!


















Christoffer med ännu en härlig lax - stort grattis mannen!
Nytt PB för Simon Riddeborg 15,1 kg-  stort grattis!


Jalle med 15+



Sven 16,8 midsommarafton


Kommentarer