Älvkarleby | Mackan & Joel gick hem med ett stycke silver var!

Idag gick undertecknande på semester och for upp till älven till 22 tiden då sambon kommit hem från jobbet, det kändes rätt helt enkelt att bege sig upp första semesterdagen och testa lyckan efter Älvens silvriga! Konstigaste drillningen någonsin som jag upplevt, kändes som att jag vevade in en långlina fram tills fisken närmade sig Hällen så då kände jag första gunget, inte direkt nån roligt fisk att drilla men det gick vägen iallafall när Joel nätade fisken. 

Strax därefter ca. 10-15 min så drog Joel på en firre och det måste väl ha gett lite bra mojo ifrån håvningen till honom? Joels fisk var iaf mera stridsvillig än undertecknades!  Payback time tänkte jag så det var bara att greppa håven och göra sig redo för att landa Joels firre vilket också gick vägen ! Blev lite rensning efteråt med Joel och fick sig lite bättre grunder för att kunna filéa på ett bra sätt, det tackar jag för!


Mackan 7,65 kg

Joel 7,4 kg


Underteckndes orensade & Joels färdigstyckadeSkitfiske ! // Mackan

Kommentarer