Gavleån | Lågvatten men Jens drog en öring trots allt! Grattis!

En del spinnfiskare på plats!
Stort grattis Jens som främst är gäddfiskare drog denna  under eftermiddagen! Grattis

Äntligen fredag, efter en vecka som snurrat på i 110% . När jag svängde in på parkeringen hemma i Valbo och klev ur bilen så var det slut på krut, främst i huvudet(Alla ni som jobbar med människor hela dagarna vet vad jag menar).

Men hemma väntade min fina Ras och hon tyckte att vi kunde göra en repa in till ån och kika lite. Jag tog en flugask, mitt 13 fots Greys och Uniqumrullen samt lite tafsmaterial. Väl framme så var synen vid ån ingen nyhet, vattnet sinar och jag tänkte att spöt får vila idag! Sagt och gjort så tog vi oss en promenad nedströms, inga flugfiskare på plats men väl några spinnfiskare. Och når vi strosar där i parken så passerar två killar varav en just dragit på en rejäl öring, 3+ och som andades ut i håven efter att blivit av med kroken. Efter några snabba foton sprattlade den åter ut i ån! Riktigt skoj med lite action, även om det är uteslutande omblänkare och besor som fångas! I morrn drar jag till Älvkarleby för lite fiske! Trevlig helg på er och glöm inte att anmäla er till kusttävlingen Gavleöringen den 9 maj! Mer info här under!


Kommentarer