Mix | I chock - vilka fina kompisar man har!


Idag hände nåt som jag aldrig kommer att glömma. Min vän och fiskekompis Christoffer "Mackan" Makaroff dök upp i Valbo på förmiddagen och hade med sig ett påskägg. Jag fick inte öppna det direkt sa han. - J
ag vet att Chrille ville att jag ska komma ner och fiska med honom vid älven, kunde det vara ett dagkort månne? Chrille hade ett krav också, jag var tvungen att "gå live" efter jag öppnat det.  Nu sitter jag här, och tänkte börja med att läsa rimmet som fanns i kortet: 

I dessa svåra tider, när vi mot corona strider. Nu behöver du inte sitta i Valbo och lida. Nu kan du till älven glida. Med denna lapp kan du få napp. Lax, brax eller en rostig sax. Hoppas du många fiskar hitta, slipper du bli en fiskef**ta! Skitfiske Gävleöring, tack för allt du gjort och gör önskar alla vi sportfiskare"



Sedan gläntade jag på påskägget - men va i helv...
Förvånad, i min vildaste fantasi hade jag inte kunnat tro detta, blir alldeles varm i kroppen. I ägget låg ett årskort för fiske i Älvkarleby! Det är just detta jag saknat under de år jag inte fiskat vid älven, gemenskapen med fina vänner. Så det är med en oerhörd tacksamhet jag tar emot eran gåva! Blir kanon att få fiska med er igen, 
 fota och publicera bilder från vår gemensamma hobby fisket. 


Det här är sjukt, blir varm i hela kroppen när jag tänker på er. Ska bli underbart att umgås med er vid älven igen!  Ha nu en kanonfin påsk så hörs vi vid vattnet snart. 
Sist men inte minst, det samlades även in 1000 riksdaler till öringsfonden - fantastiskt!
Och en sak till – Ni är fan underbara allihop! 

Tony





Kommentarer