Älvkarleby | Bra väder då passar man på & fiskar :)

När hösten bjuder på finare väder så gäller det att passa på och testa lite efter öringen, jag valde att åka upp till Årvara för att testa lite öring & gös och när jag varit där en stund så dyker pastorn ( Jan-Peter Näslund ) upp som gubben i lådan och då vet man att öringen lever farligt till :) Sista kastet innan pastorn tänkte packa ihop och bege sig hemåt så kom äntligen ljudet vi väntat på, fiiiisk! Mindre krabat kommer in till land och jag hjälper pastorn att landa fisken, jag lyfter in den på land sen lossnar hans hemliga bete och öringen ligger och sprattlar mellan mina skor! Öringen gör någon magisk kroppsfint och hoppar sen över mina skor och ner i vattnet men landar lite fel så den styrs in mot land igen och då kunde jag få tag på den igen! Aja baja inte försöka rymma från oss ! :D

Även Ampa dök upp vid älven och han hade varit utmed kustbandet och haft en följare sen gjorde han inte många kast innan han fick en mindre öring som fick simma vidare :)
Passa på och njut i naturen när vädret tillåter, skitfiske på er! // Mackan

Kommentarer