Älvkarleby | En del aktiv fisk och grattis till Svedda som tog sin andra lax igår!

Ännu en försommarkväll vid älven även om en rätt kall sådan, åtminstone för oss 
som fiskade på fasta/pumpen sidan! Betydligt varmare på Korallen där Sveddda lyckades dra upp säsongens andra lax på kvällskvisten.

Det var ett antal fiskekontakter under kvällen men skönaste händelsen för mig är när jag
fiskar längst ner vid fasta fisket. Nicklas Mattsson kommer ner och ställer sig
brevid mig, vi småpratar lite och jag säger:
- Fy fanken vad skoj det vore om du drog på 
en lax nu Nicke! Och jag hinner knappt avsluta meningen förrän Nickes spö darrar till och jag här honom skrika "FISK".

Kände mig som ett medium efter detta. Tyvärr drog laxen det längsta strået men Nicke fick sig en åktur! Strax före 23:00 avslutade jag och Daniel dagens fem-timmars pass. Några dagars vila sitter fint nu innan vi är på G igen!

Kommentarer