Gavleån | Kul bonusfisk vid abborrfiske!


Dagens tur till ån för lite borrefiske gav en rolig bifångst. Jag och kompisen Jan satte ihop spöna direkt och började kasta med jiggarna utmed åns kajkanter. Blev inte många kast förrän det blev tvärstopp, fan nu sitter jag i botten hann jag tänka, Men bottennappet började röra på sig intensivt och då jag bara fiskar med UL utrustning så kan jag lova att spöböjen var rejäl. Sa till Janne att det här är ingen borre, när jag väl fick se den vid ytan så förstod jag. En riktigt fin blänkare hade huggit på jiggen, men nu var det långt till närmaste plats att om möjligt landa den så fick klättra klättra ner i en av kommunens livbåtar, Ett foto och sedan åter i vattnet med den. Lax och havsöring som fångas i ån är det catch and release på året om! I övrigt en kanoneftermiddag med många abborrar!






Kommentarer