Kusten | När knopparna på träden slår ut är öringen på plats!




Öringfiske hägrade den här dagen, skulle bli årets tredje tur till vår vackra steniga kust. Vädret kändes hyfsat med ömsom sol och moln samt några droppar regn då och då. På vår första plats för dagen hände inget, efter en stunds nötande så bytte fiskekompisen Nicke plats, och det tog inte många sekunder innan han stod med spöböj. Skyndade mig dit med håven och en silverpil för Nicke var ett faktum.

Testar jag med på samma plats och lät mitt Gruff få fart ut över den lätt krusade vattenytan, draget hann precis landa och efter första vevstoppet så satt en sprattlade öring fast. Och så här fortsatte det under en dryg timme. Vi dubbeldrillade to.m öring under en stund, kul var att de flesta fiskarna var i sjukt fin kondition. Ingen fisk var under 45 cm utan oftast över 50. Totalt landade jag 5 öringar, Nicke 4 samt att vi hade säkert 3-4  tappade fiskar per gubbe.Bästa fisken fick jag äran att kroka, en silverpil i fin kondis, uppskattningsvis runt 3 +

Sjukt att få överhuvudtaget få uppleva något som detta. 
Och ja- den största fisken simmade tillbaks, ett par matfiskar behölls🙂

Kommentarer